Tuesday, September 28

Kehilangan

Terdorong untuk menulis lagi. (yea..saya la writerholic. thanks!). kali ni, entry tentang kehilangan.
jika kita kehilangan orang-orang yang sayang pada kita...macam mana? bersediakah semua?
tengah-tengah BW tadi..terjumpa satu blog ni...sangat sedih baca entry dia (menangis), tentang kehilangan orang yang dia sayang. orang yang dah lama dia kenal, yang dia sudah selesa bersama. akhirnya, pergi tinggalkan dia sorang2...maybe lagu di blog dia juga sedih...jadi..saya juga a bit emosi membaca blog itu.
sungguh, dia wanita yang tabah! saya kagum dengan nya. MyzaAli : you're a strong person.

what if all that happened in my life? mampu kah saya? kehilangan family, and orang tersayang? ermp...belum cukup cekal untuk itu...
Antara Quote dr MyzaAli yang saya sangat suka:

Sungguh indah ayat ini dear.
Cinta dtg kepada org yg masih mempunyai harapan walaupun mrk telah dikecewakan.
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati.
Kepada mrk yg masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya.
Kepada mrk yg mempunyai keberanian & keyakinan utk membangunkan kmbli kepercayaan.

 
Jangan simpan kata-kata cinta pada org yg tersayang sehingga dia meninggal dunia ,
lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya .
Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak.
Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka.
Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.
Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang,
 ialah jangan menuntut agar kita dicintai,

tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.
P/s: Saya sayang Orang2 di sisi saya!!!

0 Comment on Script:

Related Posts with Thumbnails