Tuesday, September 28

Bencana alam.

yeah..saya tak pandai nak cakap tentang mende alah ni..tapi yang terbaru...saya tengok..banjir kat Pakistan...sedih sangat, lebe1500 orang terkorban. berpuasa, berhari raya...dalam keadaan banjir, berlumpur...
tengok keadaan mereka..timbul keinsafan di hati saya.
tengok lumpur yang tebal, tengok anak2 kecik berebut mahu makanan, tengok mereka merenung jauh pada rumah2 mereka yang ditenggelamkan oleh sungai Hindus...Astagfirullahalazim...dan akibat banjir ni jugak...sungai Hindus terbelah kepada dua bahagian...dan habis semua hasil pertanian mereka...dihanyutkan banjir...tanaman Tebu..musnah! Ya Allah...betapa hebat kuasaMu...

dan..mereka juga..mudah dihinggapi penyakit..sehingga budak2..orang2 tua..meninggal dunia...ini kerana..untuk menunggu air banjir surut..memakan masa..lebih sebulan!!

 (Link berita banjir di Pakistan)...

memang dah agak lama...tapi..saya sedih bila ingat balik..betapa besarnya kuasa Allah.
saya? pon..masih seorang hamba yang serba kekurangan. belum cukup ilmu untuk mengadapNya...




 (apakah nasib budak ini selepas peristiwa ini?? MasyaAllah...)




P/s: Apakah kita Di Malaysia sudah bersedia???



0 Comment on Script:

Related Posts with Thumbnails